Three important things must be implemented before March to respect the deadlines, due to the important Progress activity Report to be addressed to the Commission: the Project Manager has to write the global report before the 1st of March. So the French driver -acting as the IC - need your datas before the end of february, even if some of you will have perhaps a little more time to do their own local reporting tasks for their national agency.
Les porteurs de projet doivent s'efforcer d'atteindre trois objectifs importants avant la fin de l'hiver dans la mesure où le chef de projet doit remettre un rapport global sur la qualité des activités menées dans les trois pays, en tant que coordinateur international du partenariat. Ce rapport intermédiaire sera en effet remis en France le 1er mars et c'est donc avant cela que toutes les données devront avoir été collectées (même si une date-butoir plus lointaine peut avoir été assignée par ailleurs aux coordinateurs nationaux par les différentes agences Erasmus+ pour ce qui concerne leurs propres remontées)
1°/ Students bulk productions must be uploaded in our Twinspace
(FORUM NATURE+ CULTURE)
This action has been planned in C1(France) and was confirmed in R2 (Bulgaria). So, people must use the MATERIALS section and put things online in the dedicated folder (one for each participant school).
We are waiting for pics, movies (rushes) or presentations. Il you have published these sort of contents in your local website, you can insert a link to your site.
NOTE: Videos must be first edited in your Youtube channel (or the students' ones) and only teachers can insert a video link as eTwinners. Slides or pics must be first uploaded to a cloud and then shared in the Twinspace (to avoid all the problems to compress files).
N'oubliez pas que toutes les productions "en vrac" et notamment les videos non montées (rushes) sont censées être à disposition dans notre Twinspace : chaque pays y dispose d'un dossier spécial dans la rubrique CONTENUS/MATERIALS.
2°/ Best local productions can be valorized using CARTE BLANCHE section in our public portal
E+A (NOAH) and a direct way to perform it is to use the special ID and the password given to your school.
Please you to upload some "light" pics in the special Carte blanche folder in order to publish suitable posts. If you want to disseminate your best practises in NOAH, think you must to insert in your post some links to your personnal cloud or to a youtube channel to show your best videos or some powerpoints you have made. Do not forget to warn the webmaster if you want your post to be seen by people since you need a moderator to valid your uploads.
Merci de valoriser vos meilleures productions locales en les partageant dans la rubrique CARTE BLANCHE du site NOAH plutôt que dans ce blog réservé prioritairement aux échanges entre les professeurs pilotant le projet.
3° / The Quality Control has to measure if the activities we are carrying out are the ones we planned and if results are good enough, so our Follow up process must to be well implemented before 2019 will begin.
Please you to read our applicant form online clicking: https://1drv.ms/b/s!AlpaeIyucZ7Xi0Fet9BIzTdcgjOu
Trouvez ci-dessus un lien vous permettant de relire notre candidature commune afin de préparer plus efficacement le processus de suivi et de contrôle qualité.
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Tous ces points seront repris dans la prochaine note de coordination internationale jointe aux questionnaires de satisfaction concernant R2 et C2, avec d'autres concernant le film de fiction à réaliser l'année scolaire prochain et quelques considérations concernant notre communication numérique interne, laquelle n'est pas suffisamment performante pour l'instant. Il est clair que faute de disposer d'un groupe what's app commun à tous les porteurs de projet il faudrait au moins que tous les professeurs portant le partenariat et/ou impliqués dans des échanges ou rencontres soient présents dans le groupe fermé Facebook e+a et utilisent "messenger", faute de quoi se mettre d'accord pour décider des heures et modalités de repas ou adapter l'agenda en cours de mobilité est très compliqué
All these points will be included in the next international coordination note (attached to the satisfaction surveys concerning R2 and C2) with others notes concerning the fiction film to be produced in the next school year and some considerations about the bad level of our internal virtual communication. Having not a What's app group common to all the project holders, we need at least all the teachers (as also the most possible of the pupils) to be involved in the closed group facebook e + a to be able to use "messenger" apply, in order to share contents easily or to adapt the progamme during a mobility.
Mersi mult to Colegiul Economic Iulian Pop and Mrs Headmistress Stanca Vescan for the second short term exchange they have organized for us. Good classrooms inclusions and cooperating activities, amazing visits....
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